omslagsbild

omslagsbild

söndag 24 januari 2016

Prioritering i arbetet.

Framöver behöver jag ägna den mesta av tiden att kontakta möjliga intressenter till föredraget, arbeta fram manus till två av vårens föredrag som har åhörare som har nya önskemål på innehållet än vad jag är van vid (utmanande och kul) och skriva färdigt en novell som ska publiceras här på bloggen. Det innebär att det blir inga inlägg, möjligtvis ett, nästa vecka. Jag vill att ni ska veta detta för att undanröja eventuella undringar om varför jag inte skriver.
Eftersom jag gör allting själv, hinns inte allt med. Vissa perioder på året måste jag prioritera en del i arbetet som så här i början på året är det bra att ta kontakt, maila och ringa, med företag och vissa skolor innan deras budget läggs.
I november började jag skriva på novellen som förmodligen föder för eller mot, moraliskt eller omoraliskt, rätt eller fel bland er läsare. Jag tänker mig att den är färdig i slutet av februari och läggs upp då.


Stirra dig inte blind på dina motgångar. Tänk på framgångarna och gläd dig över dessa i strävan efter nya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar