omslagsbild

omslagsbild

fredag 29 januari 2016

Slitgörat är gjort för denna gång.

Nej, nu får det räcka. Nu vill jag umgås med mina vänner bokstäverna.
Som jag skrev skulle jag ägna mig denna vecka enbart åt att maila och ringa till skolor vars elever kan vara intresserad av att jag kommer och föreläser, och det har jag gjort. Tio skolor blev kontaktade och tredubbla samtal gjordes. Kanhända att det låter lite för er och faktum gör det även för mig, men för tillfället är detta mitt tempo.
Jag använder mig av rader som bildar stommen till de utsända mailen. Det blir endast smärre ändringar i stommen beroende på vilka klasser som jag vill föreläsa för, som exempelvis: När det finns ett Barn- och Fritidsprogrammet på skolan, skriver jag att jag vill föreläsa för elever på just det programmet.
Jag skriver även skolans namn i mailen. Tror nämligen att när mailen är skrivna direkt riktad just till den aktuella skolan känns det bättre för hen eller de som läser. ´Avsändaren har lagt ner extra tid på texten´, hade jag tänkt och blivit mer nyfiken på innehållet.
Tänk vilken lång tid det hade tagit om jag hade varit tvungen att skriva varje mail från noll. Tack och lov för att vi har dator.
Känner av en trötthet i vänster ben som jag inte brukar få när fredagen kommer. Anledningen är den att det har blivit extra mycket rullande på musen nu när jag intensifierade sökandet efter skolor och företag på nätet. Musen som jag manövrerar med foten ligger på golvet.

Det blir rätt tråkigt och enahanda att söka möjliga intressenter och därefter maila. Men det är ett slitgöra som behövs göras. Det är inte på långt håll lika kreativt tänkande som det är att skriva, som gör att hjärnan arbetar på ett sätt som främjar intellektet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar