omslagsbild

omslagsbild

onsdag 6 april 2016

Gårdagens uppdrag.

Bemötande människor emellan och sexualitet handlade gårdagens föredrag om som jag höll i går i Surahammar inför Västmanlands ungdomsmottagningspersonal. Jag hade fått för mig att det var endast personalen på Ängsgårdens ungdomsmottagning, som jag har skrivit i tidigare inlägg.
Sexualitet innefattar en mängd med olika delar. Inte endast sexakten utan onanin, skapandet av kontakter till de människor som vi blir intresserade av rent sexuellt eller får kärlekskänslor för.
Jag hade inte tidigare pratat om min sexualitet så här offentligt. De flesta tycker att sexualiteten är privat och vill inte berätta om den offentligt. Det accepterar jag till fullo.
Jag anser att sexualiteten, ett normalt inslag i varje människas liv, har alltid haft och har det än en tabubelagd stämpel på sig. Jag vill ändra på det och har alltid velat det. Jag vill få bort tabun för att få fler människor öppna sig kring sin egen sexualitet. Som följd av det är min önskan att vi berättar vad det som tynger oss och får förhoppningsvis hjälp.
Med anledning att jag vill att vi ska prata mer om sexualitet, var jag glad att jag fick detta uppdrag i Surahammar.


Efter ett nittio minuter långt föredrag sitter jag här på tågstationen i Surahammar.
Jag har aldrig varit så utpumpad efter ett föredrag som jag var i går. Ögonen gick i kors.
En natts återhämtning och sedan på det igen. Förberedelser inför nästa veckas
föreläsning på Fellingsbro folkhögskola.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar