omslagsbild

omslagsbild

torsdag 23 juni 2016

Glad sommar på er.

Min semester ligger just runt hörnet. På måndag börjar den med förhoppnings varma och soliga
dagar, flera dopp i det blå, gå i skogen, båttur i skärgården, goda lässtunder som för mig mjukt bort till en ny värld, Kolmården, picknick på stranden, slicka på en Dajmstrut, våra barns glädje att hoppa från bryggan ner i det sköna vattnet, Skansen, endast njuta av att solens värme kramar mig, tiden blir sju och jag får ligga kvar i sängen, grilla marinerad fläskkarré en ljum kväll med naturens mäktiga tystnad omkring mig, lyssnar på sommarprataren liggandes på en soldränkt brygga som gungar lätt av vattenrörelserna, ser en fiskgjuse dyka ner och bryta vattenytan i hopp om föda, likt utströdda pärlor i vatten reflekterar solens strålar.

Jag är åter på bloggen i början av augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar