omslagsbild

omslagsbild

tisdag 25 oktober 2016

Bemötande-sketcherna väckte avsky.

I går besökte jag Arlanda Gymnasiet i Märsta, som ligger cirka fyra mil utanför Stockholm.
Eleverna på Vård- och Omsorgsprogrammet fick tips och råd på vad de ska tänka på när de senare arbetar som personlig assistent eller inom vården. Efter lunchen inspirerade jag de på Handelsprogrammet till att våga att våga. Våga att verkligen sträva efter sina livsmål.
I bägge föredragen pratade jag om bemötande. Hur viktigt det är att ge varandra ett bra bemötande. Bland annat visade jag inspelade sketcher, med mig med flera, där man ser hur illa bemött jag har blivit. En flicka i en av grupperna blev så upprörd att hon högt verbalt uttryckte sin avsky över dessa dåliga bemötanden.
Tyvärr händer det fortfarande att jag blir dålig bemött och det på grund av de okontrollerade kroppsrörelser och talsvårigheter som den CP-skada som jag har medför.



Min eminenta crew.
Sonen har frågat mig ofta om han kan få följa med till mitt arbete. I går
passade det bra eftersom Märsta ligger nära Täby där vi bor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar