omslagsbild

omslagsbild

torsdag 6 oktober 2016

Likgiltighet inför CP-dagen.

I går var det visst den internationella CP-dagen. En kompis till mig sa, ´Grattis på CP-dagen.´, annars hade jag inte uppmärksammat det.
I Sverige har vi en hel del dagar som är tillägnad, ja det verkar vara till vad som helst efter att ha ögnat genom listan. Verkar som endast fantasin sätter gränsen. Från sett CP-dagen finns det bland annat Kanelbullens dag, Äpplemustens dag, Silikonbröstens dag, FN:s dag för offentliga tjänster, Internationella surfdagen (Är det surfing på vågorna eller på Internet?), Världsdagen för bekämpning av ökenutbredning och torka, Långsamhetens dag, Internationella dagen mot barnarbete, chaufförens dag, Internationella blodgivardagen och Internationella picknickdagen.
Jag kan tycka att det känns onödigt att det finns dessa dagar plus de andra dagar som har tema. Om vi tycker att ett speciellt tema är viktigt att uppmärksammas, gör det när önskan att göra det faller in. Vilken dag som helst.

För ett antal år sedan visste jag om att det var den internationella CP-dagen när jag vaknade den dagen, men inte kände jag något annorlunda för det. Stolthet? Nej. Glädje? Nej. Sorg*? Nej. Vemod*? Likgiltighet? Ja.

* att jag har en CP-skada.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar