omslagsbild

omslagsbild

måndag 16 januari 2017

Sitter trångt nu.

Ett av mina många samtal till skolor och föredrag.
Jag framför mitt ärende och får det här till svar:
- Sitter trångt nu. Jag kan inte prata, så jag hör av mig.

Trångt? Är det svårt för kvinnan att öppna munnen på grund av att hennes kontor är litet? Stackare. Finns det möjligen skavsår på hennes kinder efter käkrörelserna?
Kvinnan måste kräva av sin arbetsgivare att få ett större kontor. Hon har förmodligen gjort det, men har inte fått gehör. Kanske inte hon har vågat säga till, för risk för reprimander? Jag har god lust att ringa upp och verkligen peppa henne till att kontakta facket, för detta är en sak för dem att ta tag i.
Eller menade kvinnan att hon inte kunde prata för att hon satt? Jag hade trott att alla vi människor pratar med munnen och inte med rumpan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar