omslagsbild

omslagsbild

tisdag 6 juni 2017

Fred och kärlek.

I lördags var det extra mycket freds- och kärlekstänkande på Stockholms gator. Med dansant musik, färgglatt både på kropp och kläder, glädje och blåsandes såpbubblor lämnade Freds- och Kärlekståget Mosebacke Torg och dansade Götgatan fram. Vi delade ut kramar, rosor och geléhjärtan till de som vi passerade. Med fest, lycka, leenden, färger i alla former, kärlek i våra sinnen kom vi till slutdestinationen Vita Bergsparken. Där fortsatte musiken och dansen.
Det var första gången jag gick med. Det var kul. Jag hade på känn att övervägande av de som skulle gå med var bohemer som jag är och visst var det, så jag kände mig hemma. Vackra människor med enkla kläder (inga kostymer och kavajer så långt blicken nådde) och öppna hjärtan.
Vädret tillät mig inte att klä mig som jag önskade, i linne och bomullsshorts. Förhoppningsvis är det betydligt varmare nästa avgång för Freds- och Kärlekståget.
Här kan ni se hur det var. Jag ses åkandes i min permobil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar