omslagsbild

omslagsbild

måndag 8 januari 2018

Nytt år och nya insatser.

Matkoman har precis lagt sig efter julematen. Sill, skinka, Janssons frestelse, rödbetssallad, rödkål, risgrynsgröt med socker och kanel, och pressylta med kryddstark söt senap i all ära, men det är tur att det endast är några dagar om året som denna fantastiska goda matkombination är uppdukat. Visst går det att sätta i sig härligheten andra dagar som en ljummen kväll i juli, men jag kan det inte. Det vore att häda.
I morgon och därefter veckan ut kommer jag maila till möjliga intressenter såsom skolor, företag, organisationer, idrottsföreningar och förbund min presentation över föredraget. Förhoppningen är att det blir femtio stycken. Om jag får två uppdrag på var tio mail vore jag rätt så nöjd.
Skrivandet på bokmanuset fortsätter i oförtruten takt. Jag skriver så gott som varje dag. För tillfället har lusten att skriva dalat och det har varit så i två dagar. Tror att det beror på att jag härnäst ska skriva om ett avgörande i berättelsen och jag har inte helt klart för mig hur avgörandet ska gå till. I dagsläget har det blivit 38 A4-sidor med enkelt radavstånd. Mer än det dubbla antalet sidor kommer det att bli i denna självbiografiska roman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar