omslagsbild

omslagsbild

måndag 29 oktober 2018

Bitter erfarenhet.


Det är uppenbart att det finns människor som fortfarande behöver lära sig hur ett bra bemötande ska gå till. Det fick jag bittert erfara på nytt efter jag hade hållit ett föredrag på en skola. Eleverna på denna skola var vuxna och studerade antingen på programmen Barn och fritid eller Vård och omsorg.
I föredraget hade jag tagit upp vikten av att ge ett bra bemötande och eleverna hade fått klart sig hur ett positivt sådant skulle gå till. När jag var på väg att lämna skolan, stötte jag ihop med en elev från en annan klass i korridoren. Mannen kände igen mig från sitt tidigare arbete i Hagsätra där även jag numera arbetar, dock på olika avdelningar. Han inom hemtjänsten och jag med det administrativa. Han frågade mig vad jag gjorde där. När jag samlade ihop min mun för att kunna svara vilket tog en sekund tröt hans tålamod och vände sig direkt till min assistent och frågade ut honom om vad "han" gjorde där.
Snacka om kontrast från klassen som lyssnade intresserad och bemötte mig bra till hans bemötande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar