omslagsbild

omslagsbild

fredag 30 november 2018

Skrivandet på min andra roman fortskrider.


Jag har nu skrivit i två år och det är rolig fortfarande. Oftast kommer idéerna och orden till mig som en strid ström. Ibland så strid att jag inte hinner skriva ner dessa innan de sugs ner i Glömskan, det ogästvänliga mörkret. Befinner då i min bubbla.
Det blir som jag hade tänkt mig innan jag började skriva, en roman baserad på mitt liv. Sextiofem sidor har jag hunnit med och det med enkelt radavstånd och elva i teckenstorlek. Etthundra sidor uppskattar jag att det blir till slut.
Titeln har jag kommit fram till, men det avslöjar jag inte. Även idén till omslaget har blivit verklighet, så nu är det den jag ser när jag öppnar filen med manuset.
Jag har som mål att få manuset färdigt 2019. När romanen sedan släpps, det har jag ytterst lite att styra över. Först ska jag finna ett förlag som vill ge ut den och det kan ta lång tid med tanke på den hårda konkurrensen som är nu. Senast 2020 ska romanen stå på hyllorna ute i bokhandlarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar