omslagsbild

omslagsbild

fredag 10 november 2023

Mina ord om romanen Satansviskningar

Under Bokmässan hörde jag ett samtal med Sami Said, där han pratar om sin nya roman Satansviskningar. Det han berättade om romanen gjorde mig nyfiken, så jag ställde mig i kön för att köpa den och få den signerad. Det är alltid kul att få de böcker och romaner, som jag kommer läsa och har läst, att få dem signerade.
Jag har nu läst Satansviskningar. Jag hade tyckt om romanen om den var skriven på ett mer vanligt sätt. för berättelsen fängslade mig. Stilen som Sami Said använder gjorde att jag ibland inte förstod vad som menades.
Förvånad blev jag när jag läste att Satansviskningar har blivit nominerad till årets Augustpris. I mitt stilla sinne tänkte jag, ju svårare romaner är att förstå sig på, växer möjligheten att de blir nominerade.
Min självbiografi med inslag av autofiktion, som ges ut i vår, har inte en chans att bli nominerad. Den är lättförståelig och lättläst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar