omslagsbild

omslagsbild

söndag 30 december 2012

Jag vill önska er ett gott slut och ett gott nytt år.

Ska ni avge något nyårslöfte? Det är säkert bra för en del att göra det, och då tänker jag på de som har dålig karaktär. Ett nytt år, det är som vi födds på nytt. Allt det dåliga som vi har gjort är passé, och från och med den första januari ska vi bli bättre, som börja motionera, sluta röka, starta upp gitarrkursen igen som fick ett abrupt slut i våras, för prioriteringen var då att hänga med kompisar, vilket nu ångras.

För min del brukar jag inte avge något nyårslöfte. Jag tycker vilken dag som helst på året kan man ge ett löfte, exempelvis att från och med i morgon ska jag hälsa på mormor två gånger i veckan istället för en. För i morgon är det en ny dag, en som du aldrig har upplevt, och gårdagen är förbrukat.

Men om ni pressar mig, ja då skulle mitt nyårslöfte vara att skriva oftare här på bloggen. Sedan vore det kul att veta vad ni vill att jag ska skriva om.

Skål för det nya året, 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar