omslagsbild

omslagsbild

måndag 10 december 2012

Kuppen på Bokmässan gav resultat.

Den 5:e oktober i pappersupplagan av Nya Wermlandstidningen stod det att läsa en intervju med Jonas Gardell. Det var i samband med att det första avsnittet sändes av TV-serien Torka aldrig tårar utan plasthandskar som är baserad på Jonas romantrilogi med samma namn.
Till sist fick Jonas svara på alldagliga frågor som vilken film tycker du bäst om och vilken skiva och så vidare. På frågan vilken bok läser du nu, svarade Jonas, "Johan Nordansjös roman Mitt nakna jag. Otrolig bra."
Jag satt som förstenad, samtidigt som jag rös. Jonas Gardell läser min roman och tycker att den är bra, till och med otrolig bra, kommer jag ihåg att tänkte. Sedan kom det ett glädjetjut.

Vilken grej! Att en så pass känd textförfattare och artist läser min roman, och dessutom tycker att den är otrolig bra, är fantastisk roligt. Förhoppningsvis gör det att Mitt nakna jag kanske uppmärksammas än mer.

Jag är relativ säker på att Mark (Levengood) har visat min roman för Jonas efter Bokmässan. Om det är någon som har missat det, Mark och Jonas är ett par.


Som synes ger det resultat att vara framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar