omslagsbild

omslagsbild

måndag 28 januari 2013

´Mitt nakna jag´ har tydligen givit ett outplånligt intryck på Jonas Gardell.

Anledningen att jag tror det är att Jonas Gardell, nu i en ytterligare intervju efter höstens bokmässa i Göteborg, nämner min roman ´Mitt nakna jag´.
Intervjun publicerades förra söndagen på sajten Värvet. I slutet ställdes frågan vilken person Jonas skulle tycka vore intressant att Värvet intervjuar nästa gång, svarade han - hör och häpna - mitt namn. Okej, Jonas hade glömt mitt namn, men han beskrev mig som "en före detta framgångsrik handikappidrottare" som han sedan direkt tog tillbaka (Det var ju rätt, med framgångsrik handikappidrottare. Egen anmärkning.) för han var osäker och ersatte med "Han är i alla fall CP". Efter googlande kom Jonas och intervjuaren fram till att det var mig som han menade.
Jonas sa att det vore kul att få veta mer vem jag är, som har skrivit en sådan berättelse. "En inte så välskriven historia, men intressant".

Det är smått otroligt att Jonas fortfarande kommer ihåg min roman, trots att det har gått mer än tre månader sedan han läste den. Eftersom Jonas arbetar mycket och träffar nya personer så gott som dagligen hade det varit förståeligt om han hade glömt den, men det har han uppenbarligen inte gjort. ´Mitt nakna jag´ har tydligen givit ett outplånligt intryck på Jonas.
Än så länge har jag misslyckats med att få kontakt med honom.

Om ni läsare minns, gav jag romanen till Mark Levengood under bokmässan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar