omslagsbild

omslagsbild

fredag 6 september 2013

´Vad härligt att få vara frisk´.

Nu känner jag mig frisk. Inget halsont när jag sväljer. Möjligen lite matt än, men kraften är på väg tillbaka. Skönt.
Jag går inte runt när jag är frisk och tänker på hur ljuvligt det är att vara det, för det är ett normaltillstånd för mig. Men nu efter streptokockerna och bakterieanfallet i våras som höll mig däckad i två veckor i färskt minne, kommer jag stanna upp när jag är utomhus, släppa allt, dra in den uppfriskande luften i lungorna, sträcka ut armarna och säga högt ´Vad härligt att få vara frisk´, och verkligen känna den härliga känslan som finns i kroppen.

Efter arbetet blir det fredagsmys med grabben. Han och jag ska iväg och bowla. På vägen hem köper vi godis. "Inget vuxengodis" sa han bestämt till mig i går när vi planerade myset. Då får det bli så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar