omslagsbild

omslagsbild

torsdag 31 oktober 2013

Allhelgonahelgen

Allhelgonahelgen är en fin högtid. En tid när vi ska tänka på och minnas våra anhöriga och vänner som har lämnat jordelivet och gått sin egen väg. Jag tänker på min mamma och minns hennes varma hjärta.

Det som förtar stämningen är att en dag innan Allhelgonahelgen firas Halloween, en tradition som kom från USA för runt trettio år sedan. Eftersom Halloween handlar om att framställa skräck och död, gärna med blod och dödskallar, tycker jag att det är olyckligt att Halloween infaller så nära inpå Allhelgonahelgen.

Halloween är en högtid har jag fått veta nu i kväll att det är, inte bara en tradition. För mig är en högtid något vackert, något varmt och något lugnt. Halloween är något helt annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar