omslagsbild

omslagsbild

fredag 22 november 2013

Är ni föräldrar intresserad av att lyssna på mitt föredrag ´Sikta mot stjärnorna och nå dit´?

Kanske är ni med i en grupp av föräldrar med barn med funktionsnedsättning som träffas regelbundet och delar erfarenheter av att ha barn med ett större hjälpbehov än andra. Tipsar och råder varandra om allt möjligt. Precis som alla föräldrar funderar ni på hur det ska gå för barnen när de blir tonåring eller vuxen med kompisar, arbeten och om de finner någon att dela sitt liv med. Men av förklarliga skäl kanske ni funderar mer, och till och med oroar er sig för ert barns framtid.
Jag har haft en bra uppväxt tillsammans med mina två yngre bröder tack vare våra föräldrar. De hjälpte och stöttade oss. De vågade släppa taget om oss och lät oss på egen hand utforska livet. De trodde på att vi kunde. Tack vare det har jag fått ett bra självförtroende som gör att jag vågar göra saker som omgivningen tror att jag inte mäktar med, men som jag oftast klarar av.

Bjud in mig till någon av er en kväll, och låt mig skingra eventuella orosmoln för ert barns framtid och inspirera till att det går. Om ingen lokal finns att tillgå, går det alldeles utmärkt med vardagsrummet.

Vid kontakt: jnordansjo@hotmail.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar