omslagsbild

omslagsbild

onsdag 13 november 2013

- "Jag ska bara kissa snabbt."

Det hör jag många säga, men hur går det till att kissa snabbt? Jag har alltid undrat. Det är bra att kunna det när jag har bråttom. Är det en viss teknik som de har anammat? Sitter de på ett speciellt sätt, de som sitter? Kanske framåtböjd, som gör att det blir en passande vinkel så kisset rinner ut snabbare. Eller de som står, rör de kroppen i små cirkelformade rörelser, så det uppstår en virvel i kisset? Precis som när vi roterar en flaska med vatten några gånger bildas det en virvel på ytan. Mitt i virveln blir det ett hål där luft tar sig upp i flaskan, och det gör att vattnet rinner ut snabbare.

Så länge jag inte vet tekniken kommer jag säga som jag alltid har gjort, "Jag ska snabbt och kissa.".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar