omslagsbild

omslagsbild

fredag 25 april 2014

Ett lästips!

Jojo Moyes ´Livet efter dig´ är en roman som jag hade svårt att lägga i från mig. Den fängslade mig.

Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor med sina föräldrar, som hon försörjer med lönen från caféet där hon arbetar. Hon har ingen längtan ut i vida världen utan hon nöjer sig med det lilla hon har i den småstad där hon har bott hela sitt liv. Will var en framgångsrik aktiemäklare med toppjobb i London, och levde ett jetsetliv tillsammans sin snygge flickvän. Tills en dag han blev påkörd av motorcykel och allt togs ifrån honom.
När Lou måste sluta från det konkurshotade caféet tar hon jobbet som sällskapsdam till Will som blev nästintill totalförlamad efter olyckan. Jobbet tar hon enbart för att hon hittar inte något annat.
Will har bestämt sig för att hans liv är innehållsfattigt och glädjelöst. Han vill ha ett slut, och han vet exakt hur det ska gå till. Lou bestämmer sig i sin tur att få Will att ändra sig.


Läs denna fina kärlekshistoria som skiljer sig från de traditionella.



Efter arbetet ska jag hämta de romaner som jag har beställt, ´Syskonmakaren´ av Lisa Jewell och ´Augustiresan´ av Anna Fredriksson. Pirr i kroppen av förväntan. Jag tänker ta med de till semestern i Thailand i sommar, men frågan är om jag kan låta bli att öppna dem innan dess. Bemästra sin nyfikenhet är vanskligt.
Det blev inget avkopplande läsning på ett konditori som jag nämnde i onsdags att jag skulle göra. Tiden räckte helt enkelt inte till, ett vanligt förekommande hos barnfamiljer. Men men, jag är snart pensionär. Jag får bida min tid.


Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar