omslagsbild

omslagsbild

måndag 28 april 2014

Uppdrag i Norrköping.

Föredragsuppdragen är som droppar i ett duggregn, de kommer sällan. Jag får ta väl vara på uppdragen, vårda de ömt, så att de blir så intressanta och komiska att de som lyssnar på mig berättar senare för sina vänner och bekanta om föredraget i positiva ordalag. "Ringar på vattenytan", de är nödvändiga för att min inkomstkälla inte ska sina.

Den 20:e maj lägger jag till ännu ett i raden av föredrag. Jag har inte räknat hur många det har blivit, men på ett ungefär ett trettiotal genom åren. Hålla föredrag började jag med långt innan jag anställdes på Omsorgsfamiljen.
Denna dag bär det av till Norrköping, där vårt andra kontor finns. Som den trogne läsare minns var jag bokad där i höstas, men fick då ställa in på grund av att jag hade dragit på mig en besvärlig hosta. Åhörarna blir de som bor i Norrköping som anlitar sin assistans genom Omsorgsfamiljen och deras assistenter.
Nu är det mer än två månader sedan jag höll föredrag, så jag är verkligen taggad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar