omslagsbild

omslagsbild

onsdag 14 maj 2014

Åter inställt i Norrköping.

Förra gången jag hade föredragsuppdrag i Norrköping fick jag ställa in på grund av en förfärlig hosta som gjorde mitt tal var nästan obefintlig. Nu sex månader senare skulle jag på tisdag göra ett nytt försök, men i förmiddags fick jag veta lokalen där föredraget var planerats att hållas i, hade inte blivit bokat. Med andra ord, inställd igen.
Tråkigt. Inget att göra något åt.

Inget mer uppdrag inbokade innan sommarsemestern, så jag kan nu summera första halvåret. Det blev två uppdrag; ett på Bosön idrottsfolkhögskola på Lidingö och ett på GIH i Stockholm.
Uppdragen vart lyckade. Åhörarna tyckte att det var inspirerande och jag var stolt att det gick så bra som det gjorde. Även om jag är stolt betyder det inte att jag är nöjd med framförandet. Jag vet att jag kan bättre: bli roligare genom att dra mer skämt om livets dråpliga händelser och bli mer rörlig på scen. Det kommer, det vet jag.
Det jag är besviken på är att det blev endast två ynka uppdrag på ett halvår. Min ambition är högre än så, två uppdrag i veckan. Jag är långtifrån knockat. Min strävan fortsätter nu med mer intensitet.
Till hösten har jag redan fått ett uppdrag. Det är Lillsved, en folkhögskola med idrottsinriktning. Skolan ligger på Värmdö utanför Stockholm.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar