omslagsbild

omslagsbild

onsdag 21 maj 2014

Besökt Hjultorget.

I dag har sonen och jag varit och besökt Hjultorget på Kistamässan. Hjultorget är en mässa som visar upp alla tänkbara och otänkbara hjälpmedel till oss som har funktionshinder.
Vi båda tycker att det var en kul dag. Sonen testade inomhuscurling, bordtennis och en handcykel för landsväg. Även elektronskytte med gevär och pistol hann han med, och här var han riktigt duktig. Sköt en del höga poäng. Som idrottsintresserad tycker jag att det var kul att sonen blev instruerad av den framstående paralympiern Jonas Jacobsson.
Jag testade en Segway, modellen där man sitter. Trots mina okontrollerade rörelser gick det förvånansvärd bra. Jag körde lugnt och säkert.


Sonen fick upp en god fart på denna handcykel.



Jag kan inte förstå att det räcker med två hjul för att en Segway ska
stå upp, men jag behöver inte veta allt för att ha roligt.


Långt innan mässan bestämde jag mig att inte gå runt bland montrarna och prata om mitt föredrag i hopp om att senare få uppdrag. Det gjorde jag förra gången mässan var, men jag fann det pinsamt för jag tyckte mig se irritation hos utställarna. På mässor är det utställaren som pratar för sin produkt för besökaren och inte tvärtom.
I dag när jag blev "indragen" av assistanssamordnare till deras montrar, nämnde jag i förbifarten att jag arbetar som föredragshållare. Jag kunde inte låta bli helt enkelt. Det resulterade faktiskt i ett uppdrag. Denna samordnare föreslog att jag kommer till dem någon kväll i augusti.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar