omslagsbild

omslagsbild

lördag 8 november 2014

Gårdagens föredragsuppdrag.

På grund av datorkrångel publiceras detta inlägg nu.


Elever i en idrottsklass i årskurs 9 lyssnade på mig. Jag var på Futuraskolan i Täby och berättade om min friidrottskarriär och bemötande människor emellan.
Numera är jag endast smånervös inför föredragen. Jag känner mig säker därframme och vet att det jag levererar är både intressant, en ögonöppnare och humoristiskt. I går var det annorlunda, nervositeten bankade nästan slag på mig. Anledningen var att jag hade fått en besvärlig hosta förra veckan som gjorde att jag, förutom kraftiga hostattacker, inte kunde prata förståeligt. I onsdags var jag nära att ringa och ställa in. Med hostmedicin och varmt vatten med honung och citron blev det mycket bättre.
Jag hade lite sviter kvar från hostan när ställde mig framför klassen, men det var knappt märkbart.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar