omslagsbild

omslagsbild

söndag 23 november 2014

Mitt självförtroende har stärkts ytterligare.

I fredags när jag lämnade kontoret för att ta tunnelbanan hem var jag gladare än vanligt. Jag hade fått mail under dagen med respons från några av de elever från idrottsklasserna som lyssnade på mig när jag pratade på Arlandagymnasiet för drygt en vecka sedan.
Här är tre:


”Jag tyckte att det var väldigt intressant och jag fick en annan syn på livet.”

”Jag lärde mig att ingenting verkligen är omöjligt utan om man har mentaliteten och inställningen så kommer man lyckas med sina mål.”

”Jag kommer nog minnas Johans föreläsning i många år framöver, säkert hela mitt liv. Tänker på hans förutsättningar för att lyckas var riktigt illa, men han gav inte upp, hans vilja övervann allt. Så stark och engagerad person.”


Tydligen berättar jag saker som är intressanta och får en del att öppna ögonen åt de håll som de aldrig har sett åt. När jag skriver manus till föredrag, tänker jag ibland att det här kan inte vara tillräckligt intressant. Här får jag tänka om och tro på det jag gör är bra.
Tillsammans med höstens tidigare referenser och ovanstående respons har självförtroendet stärkts ytterligare några snäpp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar