omslagsbild

omslagsbild

måndag 19 januari 2015

Det är både underbart och svårt att vara föräldrar.

Vår son älskar att spela på vår Ipad och fruns mobiltelefon, och se XD-Channel på TV. Om han hade fått, skulle han sitta dagarna till ända. Det finns knappt något annat som intresserar.
Jag tycker att det räcker med tvåtimmars tittande och spelande per dag, men den åsikten delar han inte. Frågan är om jag ska låta honom vara, men jag vet att barnläkare (även sonens) säger att barn inte ska se mer än en timme per dag, för det är (eller är det ´kan´?) skadligt för deras outvecklade hjärna.
Det vore annat om grabben hade gått på aktiviteter som gitarrkurs, idrott av något slag, dans, pysselstund några gånger i veckan. Jag hade då sett hans spelande med blida ögon.
För några veckor sedan visade guldklimpen intresse för träning av kroppen. Det gladde mig, inte för jag själv tränade förut, utan att han vill göra något annat än att spela. Han gjorde situps och armhävningar, försökte stå på händer och ovanpå det lite sköna breakdancemoves en kväll framför TV:n. Det har fortsatt, så nu är vardagsrummet lite av en träningslokal ett par kvällar i veckan.
Jag har föreslagit för honom att gå med i en klubb och träna, men det vill han inte. Jag har förstått de senaste åren att han är ängslig att umgås med personer som han inte har träffat tidigare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar