omslagsbild

omslagsbild

tisdag 10 februari 2015

I dag känner jag mig som en usel förälder.

I dag var det skridskoåkning i skolan för sonen, men jag hade missat det.
När jag gick i skolan fick vi barn med oss hem skrivna lappar av fröken när det var något som avvek från schemat. Mestadels var det utflykter och friluftsdagar, men också tid vid besök till skoldoktorn fick föräldrarna veta genom dessa kopierade lappar, som hade en svag doft som påminde om välling.
I dag är det Schoolsoft som gäller, i alla fall för eleverna på sonens skola. På Schoolsoft, som vi föräldrar loggar in på via internet, hittar man allt som rörs ens barn som veckans läxor, prov, eventuell frånvaro, schema, matsedel, utflykter med mera.
Jag hade inte gått in på Schoolsoft på några dagar och vips missade jag att sonen skulle ta med sig skridskorna i dag. Han tog det med jämnmod, men jag tycker att det var slarvigt av mig.
- "Pappa, det gjorde inget.", sa han.
Visst gjorde det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar