omslagsbild

omslagsbild

torsdag 2 april 2015

Lyckan är att positivt ändra andras liv.

När jag hör att min inspiration ger inspiration till människor att göra något nytt eller försöka ännu en gång efter flera misslyckande växer jag som person. Om några av de lyckas att nå sina mål, vet jag att jag har haft en liten del av den positiva förändring i deras liv som det ger. Det ger mig en känsla att jag gör något bra.
Det händer att jag blir fundersam ibland om det jag pratar om på mina föredrag är tillräckligt bra och intressant. För mig är det ju inget nytt. Det är självklara saker för mig. Oron är obefogad, för när jag får höra rösterna efteråt och läsa referenserna förstår jag att föredraget ger inspiration. Även ögonöppnare. Precis som jag vill.

Till landets fängelser vill jag komma med min inspiration och framåtanda till att nå positiva förändringar i livet. Där kan jag också göra nytta. Människor som har glidit in på brottets bana och ska nu komma tillbaka, men har svårt eller inte alls ser ljuset i den becksvarta tunnel som de befinner sig i. De kanske behöver se och därmed en push av någon som inte har de motoriska i perfekt slag, men har det positiva tänket och envisheten, för att förstå att de har möjlighet också bara viljan finns. ´Om Johan har lyckats med sin bångstyriga kropp att nå dit han ville nå, bör jag också göra det med min jämförelsevis perfekta kropp.´ hoppas jag de kommer att tänka efter det jag har pratat. För en dag kommer jag att hålla mitt föredrag framför en samling intagna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar