omslagsbild

omslagsbild

tisdag 23 juni 2015

Barnvakt.

När er partner ska i väg på något och ni pappor är hemma med ert/era barn säger ni då att ni sitter barnvakt? Jag har hört att några av er säger så, och det är märkligt.
Jag kom att tänka på det när jag satt hemma i soffan med treåriga dottern en kväll. Tidigare hade hela familjen gått över till några vänner som bor i samma område och ätit middag. Vid åttatiden började tösen bli trött och bad om välling. Hon ville även hem. Jag sa till min käresta att jag är hemma med henne, så du och grabben kan vara kvar. Sagt och gjort, min käresta bär hem tösen och jag efter (Min spasticitet tillåter inte att jag bär henne.).
Jag är ingen barnvakt, tänkte jag och smekte dotterns panna.
Med ena handen hållandes i nappflaskan och den andra pillandes på kanins ena öra, favorit gosedjuret, hördes små bestämda sugningar från den lilla munnen.
Inte kan jag sitta barnvakt till mina barn. Jag är pappa till dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar